מותג פולסטאר השוודי מגיע לישראל עם דגם ראשון וחשמלי, המבטיח בידול מוחלט מוולוו, יכולת דינמית מתגמלת, ותא נוסעים אקולוגי באיכות פרימיום
חטיבת פולסטאר נוסדה בשנת 1996 לייצור רכבי המרוץ של וולוו, ובהמשך הפכה לחלק אינטגרלי מוולוו בהיותה אמונה על גרסאות הקצה של דגמי המותג (בדומה לחטיבת AMG של מרצדס וחטיבת M של ב.מ.וו). בשנת 2017 הוכרז פולסטאר כמותג עצמאי נפרד המתמחה בייצור רכבי פרימיום חשמליים וחוסה יחד עם וולוו תחת כנפי קונצרן ג'ילי הסינית. לעת עתה מציעה פולסטאר רק את הדגם פולסטאר 2, אשר הושק בעולם בשנת 2020 ומגיע כעת לישראל. במהלך השנה הבאה אנו צפויים לחשיפתו של פולסטאר 3, רכב פנאי חשמלי ראשון למותג, והבטחה לדגם חדש בכל שנה במהלך 3 השנים הבאות, עם יעד מסירות שאפתני של 290,000 רכבים חדשים בשנת 2025. באירוע השקה אותו ערכה מאיר, יבואנית המותג לישראל, זכינו להיכרות מעמיקה עם הדגם מפי נציגי היצרן משוודיה, וכן לנהיגת התרשמות מגוונת.
פולסטאר 2
עיצוב פולסטאר 2
העיצוב המרהיב כולל תצורת מרכב קופה 4 דלתות במידות צנועות מעט ביחס למקובל בסגמנט המשפחתיות הגדולות. למרות ההפרדה המאומצת ממותג וולוו, קל לזהות אלמנטים עיצוביים רבים שנלקחו מדגמי וולוו והעיצוב הכללי מזכיר את וולוו XC40 עליו מבוסס פולסטאר 2. השבכה הקדמית מלבנית וכוללת טקסטורת משבצות, וגופי התאורה בחזית מציגים את חתימת הלד בצורת הפטיש המאפיינת את שפת העיצוב המוכרת משאר דגמי וולוו. הצדודית מבליטה קורה A מושחרת, קו גג משתפל, וקו כתפיים בולט וגברי. חרף היומרות הדינמיות, משלב המרכב גם אלמנטים מרכבי פנאי עם חיפוי מושחר לתחתית המרכב ולבתי הגלגלים. מאחור מראה רבוע עם פגוש בעיצוב מעודן ויחידות תאורה המחוברות באמצעות פס לד. אורכו של פולסטאר 2 עומד על 4,606 מ"מ, רוחבו 1,985 מ"מ (כולל מראות), גובהו 1,479 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,735 מ"מ.
פולסטאר 2
תא נוסעים פולסטאר 2
גם תא הנוסעים מסגיר את החיבור הבלתי נמנע לדגמי וולוו אך מציע פרשנות מקורית ופרוגרסיבית ביחס לשמרנות השוודית. חומרי הדיפון ברובם המוחלט, מבוססים על חומרים ממחוזרים או טבעיים במגוון רב של מרקמים המותירים תחושה איכותית וייחודית, שאינה טיפוסית בחוג הפרימיום ובכלל. פולסטאר כמו גם וולוו, פועלת על פי חזון סביבתי ירוק, שאינו מסתיים בהצהרה במעבר לייצור רכבים בעלי הנעה או סיוע חשמלי בלבד, אלא שואפת ליצור את דגמיה מחומרים ממוחזרים ככל הניתן, בהליכי ייצור המותירים חתימה סביבתית מינימלית.
פולסטאר 2
ארכיטקטורת תא הנוסעים יוצרת מעטפת חובקת מאוד, עם קונסולה מרכזית גבוהה ורחבה, קו דשבורד גבוה ועמוק, וקו חלונות גבוה. כתוצאה מכך, מתקבלת בצמד המושבים הקדמיים תחושה מעט צפופה מהצפוי. מערכת המולטימדיה מריצה את גוגל אינפוטיינמנט, המשלבת אפליקציות מובנות ומוכרות מבית גוגל בנוסף לחנות אפליקציות מותאמות לרכב. ממשק המערכת מונה תפריטים ברורים וגרפיקה מינימליסטית, וכך גם ממשק לוח המחוונים הדיגיטלי. תפעול מרבית הפונקציות מתבצע מצג המגע ופקדי השליטה על גלגל ההגה, ותא הנוסעים נקי כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בורר ההילוכים האלקטרוני הזעיר ממוקם בסמוך למסך על קונסולה מוגבהת בין המושבים הקדמיים, ומאחוריו נמצא צמד מחזיקי כוסות ומשענת יד. חלקו העליון של מרכז הדשבורד כולל את פתחי המיזוג המרכזיים ואת הרמקול המרכזי של מערכת השמע מבית הרמן קרדון.
פולסטאר 2
המושבים כולם מצוינים, כראוי לבת במשפחת וולוו, אך המרווח מאחור אינו מרשים במיוחד בשל התבססות על פלטפורמה שאינה חשמלית טהורה הכוללת מנהרת הינע בולטת. מרווח גחון בגובה 151 מ"מ וגובה כללי של 1,479 מ"מ מקנים תנוחת נהיגה גבוהה ביחס לרכב פרטי סטנדרטי, אך לא מעבר לכך. פחות אהבנו את היעדרו של וילון הצללה לגג הפנורמי אשר חולש על כל שטח הגג, אך פולסטאר 2 מציע התקנה של כיסוי אינטגרלי אופציונלי.
לצד אווירת העושר והאבזור הנדיב, מאכזב לגלות כי מערכת המולטימדיה אינה תומכת בעברית ובצימוד לאנדרואיד אוטו. כמו כן פחות אהבנו את מיקום מחזיקי הכוסות ובורר ההילוכים, אשר אינם נגישים בהושטת יד כמצופה. גם כיול עוצמת הבלימה הרגרנטיבית מוגדרת במסך המרכזי, ואינה ניתנת לוויסות באמצעות מונפים מאחורי גלגל ההגה.
פולסטאר 2
תא המטען מציע נפח לא מרשים במיוחד של 405 ליטרים, אך מפצה על כך באמצעות פתיחת חשמלית של הדלת הכוללת גם את השמשה האחורית, וחושפת מפתח ענק, שלל פתרונות עיגון, רצפה כפולה עם חלל אחסון מתחתיה, ומחיצת אמצע מתרוממת. פולסטאר 2 מציעה גם תא מטען קדמי גדול ושימושי הכולל ערכת תיקון תקרים.
ביצועים וטווח נסיעה פולסטאר 2
פולסטאר 2 מוצעת עם 4 גרסאות הנעה שונות. לגרסת הכניסה SR (Strandard Range Single motor) מנוע חשמלי קדמי בודד עם הספק מרבי של 231 כ"ס, וסוללה בקיבולת 69 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 471 ק"מ. לגרסת LR (Long Range Single motor) מנוע זהה וסוללה בקיבולת 78 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 540 ק"מ. גרסת ההנעה הכפולה AWD (Long Range Dual motor) בה נהגנו כוללת שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 408 כ"ס, וסוללה בקיבולת 78 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 480 ק"מ. בראש ההיצע עומדת גרסת פרפורמנס (Long Range Dual motor Performance) עם סוללה זהה, הספק מרבי משולב של 476 כ"ס וטווח נסיעה של 462 ק"מ. נתוני טווחי הנסיעה על פי תקן WLTP .
פולסטאר 2
בגרסה הדו מנועית הנבחנת אורכת התאוצה מעמידה למאה קמ"ש רק 4.7 שניות, המומנט האחיד עומד על 66 קג"מ, והמהירות המרבית 205 קמ"ש. מדובר בביצועים בראש סקאלת המכוניות החשמליות בישראל, ואף שחיווינו כמותם ברכבים חשמליים דו מנועיים בהספק דומה, הם עדיין מרשימים, ומתקבלים בחרישות ובצורה חלקה.
במהלך המבחן אשר כלל כמה קטעים דינמיים ונסיעה בדרכים הרריות, נרשמה צריכת אנרגיה המאפשרת טווח ריאלי של 370 ק"מ מכובדים בהחלט.
פולסטאר 2
נוחות והתנהגות כביש פולסטאר 2
נציגי פולסטאר משוודיה התמקדו במסיבת העיתונאים בדגש שניתן בתכנון פולסטאר 2 על יכולת דינמית, היגוי מתקשר, והתנהגות ספורטיבית. מדובר במונחים אשר פחות נשמעים בעולם מתחשמל ואקולוגי. פולסטאר מבטיחה תכנון מתלים מוקפד, והדבר אכן הורגש בכביש נס הרים ובכבישי הרי ירושלים המתפתלים. חרף משקל הנושק לכדי 2.2 טונות ומרווח גחון בגובה 155 מ"מ, מצליחה השוודית להתכווץ סביב הנהג, ולאלחש את משקל המרכב הכביר. ההבטחה לתקשורת מצד ההגה והשלדה אינה נפרעת במלואה, אך ביחס למוצע, מתברך ההגה במשקל נאות ובדיוק טוב. הבלמים חזקים כנדרש לאור המשקל הרב וההספק, ומגובים בבלימה רגרנטיבית מצוינת המאפשרת נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. זהו לדעתי אלמנט חשוב מאין כמותו ברכב חשמלי.
פולסטאר 2
בנסיעה עירונית נדרשת פולסטאר 2 על נוסעיה לשלם מחיר מסוים בשל כיול המתלים הספורטיבי, אשר פועל במהלך קצר וסגור מאוד בעומס ובמהירות עירונית, ומעביר יותר חבטות וטלטולים מהמצופה בנסיעה איטית על אספלט בסלילה לקויה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת ואליה נלווית יציבות כיוונית טובה ויכולת ריסון גלי אספלט מרשימה. אלו חוברים לבידוד רעשי רוח ודרך מעולים, ומאפשרים יכולת שיוט מהירה ובטוחה ברוגע.
גרסאות פולסטאר 2
פולסטאר 2 על ארבעת גרסאות ההנעה מוצעת ברמת אבזור אחידה עלייה ניתן להוסיף חבילות אבזור מובנות. האבזור הסטנדרטי "פלוס" כולל מערכת מולטימידה עם צג בגודל 12.3 אינץ' ותפעול קולי מבית גוגל, לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית הרמן קרדון בהספק 600 וואט עם 13 רמקולים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי, כיוונון מושבים חשמלי, חימום למושבים בקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, בקרת אקלים דו אזורית עם מערכת סינון אוויר, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, מראות למניעת סינוור, בלם חניה חשמלי, תאורת לד מלא, דלת תא מטען חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, וחישוקי 19 אינץ'.
פולסטאר 2
גרסת פרפורמנס כוללת בנוסף חגורות בטיחות ומכסי ונטיל מוזהבים, חישוקי 20 אינץ' ספורטיביים, מערכת בלימה משודרגת מבית ברמבו, שלדת פרפורמנס, ובולמים מתכווננים ידנית מסוגÖhlins Valve Flow Dual .
מחירון גרסאות פולסטאר 2
פולסטאר 2 גרסת SR מחיר - 254,900 ₪
פולסטאר 2 גרסת LR מחיר - 274,900 ₪
פולסטאר 2 גרסת AWD מחיר - 294,900 ₪
פולסטאר 2 גרסת AWD פרפורמנס מחיר - 334,900 ₪
פולסטאר 2
סיכום פולסטאר 2
פולסטאר 2 מציג מחיר כניסה מוזל ביחס למותג פרימיום, ולמעשה קרוב יותר למותגים אירופאים וקוריאנים עממיים בעלי מפרט דומה. היות והדגם הראשון של המותג הצעיר מבוסס על פלטפורמה מוסבת, שאינה מאפשרת תכנון מבריק הכולל חלל פנימי ונפח מטען עשירים, פולסטאר 2 משכיל למצות את היתרונות החשמליים לטובת ביצועים טובים וטווח נסיעה מכובד ושימושי. לסיכום יתרונותיו וחסרונותיו ניכר כי פולסטאר 2 פונה לקהל צעיר חובב נהיגה, אשר יעריך את כיול השלדה המוקפד, תא הנוסעים האקולוגי, והעיצוב הייחודי.

תפריט נגישות








רכב חשמל